Wednesday, May 07, 2008



Sõbrad juba kutsuvad mind õigluse eest võitlejaks ja maailmapäästjaks. No mul kipub olema eriti terav õiglusetunne, mis puutub endast nõrgemate kiusamist, siis ma pean oma nina ikka vahele toppima. Mõni nädal tagasi oli järgmine intsident:

Selveri parkla. 2 invaliidide parkimiskohta, mõlemad täis pargitud otse loomulikult tervete inimeste poolt. Ja siis nägin kuidas parklas eemalt läheneb uksele ratastoolis inimene, kes rajas endale teed autode vahelt parkla teisest otsast. Ta jõudis poodi siseneda, kui tuli oma auto juurde "ajuinvaliid", ma polnud ka kade ja läksin tema juurde, öeldes: "Kuule miks sa pargid invaliidi kohale, sul häbi pole või, just tuli ratastoolis inimene, kes pidi oma auto teisele poole parklat panema ja siia autode vahelt seiklema"

Mees ,saate aru veel hakkas ennast õigustama ja viskas kildu:" Mis viga tal ratastoolis sõita siia"
Mul vist oli väga tige nägu peas, sest ta jäi poole muhelemise pealt vait ja pobises, "et ma kohe sõidan ära."
Ma ütlesin, et:" veel korra su autot invaliidi kohale parkimas näen siis teatan kuhu vaja ja sul on kiiremini trahvipilet akna vahel kui sa jõuad öelda "olen jobu", on selge?"
Täna kui sõitsin Kristiinesse sõbraga kohtuma, haaras küll mu käsi kabuuri järele, sest 5 autot olid ennast invaliidide kohtadele sättinud kenasti. Helistasin ja teatasin kuhu vaja.

Kutsun üles ka teisi samamoodi toimima. See ei ole OK. Jah "ajuinvaliidid" värisege ja vb järgmine kord juba hirmust panete oma auto eemale, et trahvi vältida kui te seda viisakusest teha ei oska.





8 comments:

peedu said...

Mul on siianu kustumatu mälestus ühest aju invaliidist, kes oma olekule lausa ametliku tõendi saanud oli, ja siis autot kuskil keset väike karja tänavat suht vales kohas parkis.

Autoks oli max paari aasta vanune Porsche 911.

Tegelt võis tegu olla ka päris invaliidiga, aga ma natuke kahtlen:)

Kristel said...

Complimenti!
Maailma muutmine ja vastutuse vòtmine seisneb minu meelest just selles - tuhandetes vàikevòitlustes egoistliku kàitumise vastu.
Un caro saluto!

Anonymous said...

Hmm.. Muidugi on palju (liiga palju) neid nö. ajuinvaliide, kes pargivad nii et silm ka ei pilgu. Mina seevastu olen see ametliku tõendiga. Olen täiesti tavaline, pealtnäha täiesti terve, isegi ei lonka mitte. Aga tõend mul on ja vahel (siiski harva) ma seda ka kasutan. Harva seepärast, suudan ka omal jalal kõndida ning ehk vajab keegi minust hädisem seda õiget parkimiskohta rohkem. ja paar korda olen täheldanud inimeste imelikke pilke, kui noor tsikk vurab autoga invaliidi parkimiskohale ja viskab ülbelt parkimiskaardi armatuurile ja kerge sammuga minema astub. Isegi ütlema on tuldud. Aga see ajabki veidi vihale. Invaliidi parkimiskoht ei tähenda seda, et sinna võivad parkida vaid ratastooliga inimesed (noh, nagu pildi peal). Inimesi ja tänapäeva haigusi on nii erinevaid. Proteesjalaga inimene suudab peaaegu ilma lonkamata käia, seljavigastust, põlveproteesi või muud märkamatut probleemi teised ju palja silmaga ei näe...

ja peedu. Miks ei või päris invaliid uue Porschega sõita? Või äkki sõidutas lapselaps oma vanaema?

Igaljuhul tänusõnad sulle. Et endast nõrgemate eest väljas oled ;)

Babajagaa said...

mari - enne ülbama minemist ma ikka vaatan, kas auto armatuuril on invamärk või mitte. Kui on märk olemas, siis pole minu asi tõendit hakata küsima. Salapolitseiniku sündroomi ma veel ei põe:)
Ja kui ma informeerin vajalikke instantse, siis ega nemadki trahvi ei tee invamärgistusega autole.

Anonymous said...

tartus muide toimib süsteem imehästi. meil on selleks olemas liiklusliini number 14900, kuhu sellsied teated alekuvad, ja asi töötab. liiklusliin toiminud küll alla aasta natuke, aga iga kuuga muutub järjest populaarsemaks, ja võib julgelt öelda, et liikluskultuur paraneb, mitte ei muutu hullemaks. nii et hea kuulta, et peale minu teisigi selliseid on, kes ajukääbikuid ei kannata :)

Sipsik said...

Kuhu teatamine oleks kõige mõistlikum (tulemust andvam)?
Ma ka seni olen nende hälvikutega kobisemas käinud, kuid nii mõnigi on nõmedalt räuskama hakanud. Et ei viitsiks siis oma närvi kulutada, trahv mõjub neile etemalt.

Ükskord tahtsid kaks plonti tibinat lausa kätega kallale tulla kui auto akna alla lasin ja neile ajuinvaliidsuse puhul kaastunnet avaldasin...

Ja vahel nad pargivad ju lausa risti üle kahe invakoha... just maasturitega. Ehk see ongi nende invaliidsus, et ei ole võimelised isegi joonte vahele parkimist ära õppima? Mingid koordinatsioonihäired siis:)

Babajagaa said...

Kuna Tallinnas seda liiklusliini pole siis tuleb kasutada kahte numbrit: a) politseisse ja b) Ühisteenused numbrile 1669. Ühisteenused kontrollivad Kristiine keskust jne. Selverite puhul lihtsalt politseisse teatada. Loodan, et mingi hetk saab Talinnas ka liiklusliin sisse seatud.

. said...

mul on senimaani selline idee olnud, et kui endale auto hangin siis eriti robustse, suure ja tugeva, millega on hea liikluseeskirjadest kinni pidada sest kui keegi midagi valesti teeb siis ma saan talle suvaliselt sisse s6ita ja 6igus j22b mulle. ja tema saab trahvid ja probleemi. et just selline juba ette veitsa m6lkis pann millega naljalt ykski oma autost hooliv ylbik l2hedale laiama ei tule.