Thursday, May 22, 2008

ID - kraaper


Ma kipun ennast pidama suhteliselt uuenduslikuks inimeseks. Kasutan suht palju igasugu vidinaid ja asjandusi ja tehnikauuendusi. Aga ainuke asi, millega keeldun kaasa minemast on ID-kaart. Nimelt pole siiani keegi suutnud mulle tõestada tema vajalikkust. Ok jääd saab autol kraapida, aga kraabits teeb seda tööd kõvasti efektiivsemalt.

Argumendid, mis minu puhul ei tööta on:

ID-kaart on kohustuslik - ma tahaks küll seda näha, kuidas mind sunnitakse ID-kaarti hankima/ostma.

Reisimiseks - Schengeni ruumis pole enivei vaja dokumenti ja väljaspool Schengeni ruumi peab osades riikides ikkagi passi kaasa tarima, sest ID-kaardil viisasid ei ole.

Isikuttõendav dokument - kuna olen autojuht on mul igapäevaselt kaasas juhiload, mis on samamoodi isikuttõendav dokument (mitte küll seaduslikult, seaduse järgi on see autojuhtimisoskust tõendav dokument, kuid siiani on kõikide tehingute puhul seda erinevates instantsides akspeteeritud kui isikuttõendav dokument).

Igasugustes riiklikes portaalides käin ma läbi internetipanga.




11 comments:

Sipsik said...

Njah, bussiga sa ei sõida, muidu oleks hea sinna peale kuukaarti osta - ei pea arvuti tagant tõusma ega sabas seisma.

Lennujaamades on kah tegelt kama kas ID või pass, seda küll.

Mina seevastu leian, et ongi mõnusaim just sisseogimistel kasutada. Ei viitsi nende paroolikaartidega erinevates pankades jamada ja muudkui mäletada mis pangas mis püsiparool hetkel kehtiv oli. 4-kohalise koodiga login end sisse ja 5-kohalisega kinnitan makse. Kõik, kogu teema. Üks mäletamine.

Babajagaa said...

Ma just eelistan läbi panga käimist, pin-kalkulaator on ses suhtes väga tõhus ja turvaline. Ja meeles on vaja pidada samamoodi ainult 2-te koodi.

Sipsik said...

Nuvot. Mina jälle vanameelne ja pin-kalkulaatorit vaid eemalt näinud.
Et jah, muud kah mul meelde ei tule. Ei, eesmärk ei olegi ideed maha müüa:)
Üks asi tuli veel - raamatukogu lugejakaart...
Et kui aina rohkem erinevaid kaarte (kaas arvatud kõikvõimalikud kliendikaardid) saaks koondada kokku id-le, siis see oleks küll mõjuv, eks:) Vähem nodi.

Babajagaa said...

Siis ma võiks isegi mõelda selle üle, siis oleks asjal mingit jumet, kui saaks kaardimajandust kotis koondada ühele või paarile kaardile, aga tundub, et see on kauge tulevikumuusika ja sinnani ajan ma oma anarhistirida edasi:)))

Indrek said...

sinu vastuargumentide vastu:
ID-kaart on kohustuslik: kui passi vahetama hakkad, siis saad ID kaardi enivei, pass ei ole kohustuslik.

Reisimiseks Schengeni ruumis: isikut tõendav dokument peab sul isegi Tartusse sõites kaasas olema (ühesõnaga, sa pead olema identifitseeritav suvalisel ajahetkel) ja autojuhi luba ei ole isikut tõendav dokument (see tõendab vaid, et oled läbinud vastava koolituse) - loe seadust: ISIKUT TÕENDAVATE DOKUMENTIDE SEADUS
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12899636

Reisimiseks väljaspool Schengeni ruumi: ainult siis kui viisat vaja on pead passi kaasa tarima. ilma viisata kohad söövad ID kaarte kenasti

Isikut tõendav dokument: Nagu juba eespool öeldud juhiluba EI OLE isikuttõendav dokument.

Igasugustes riiklikes portaalides käin ma läbi internetipanga: seda võid sa teha ka siis kui ID kaardiga panka ronid.

Babajagaa said...

BC - vahetasin passi aasta tagasi, nii,et sinu teooria ei pea paika.
Kuna reisin tihti siis on pass mul üldiselt enamjaolt käekotis. Ma ei tea minu pass pole mingi 5 kilone halg, et seda just tarima peaks.
Ei näe endiselt vajadust id-kaardi järgi, siiani on kusjuures kõikides asutustes piisanud juhilubadest, ka pankades jne. Kaardiga makstes aktsepteerivad kõik poed ja asutused juhiluba olenemata isegi summa suurusest.

Babajagaa said...

bc - praeguse seisuga on mu passis ainult venemaa ja usa viisa, kuid neid riike on suht palju, kus ainult id-kaardiga ikka ei laia.

Sander said...

Igasugustes riiklikes portaalides käin ma läbi internetipanga.

kui ma õigesti informeeritud olen, siis läbi panga autentimine pidavat mingi hetk ära lõppema :)

pealegi panka logimiseks on tunudvalt lihtsam sisestada pähe õpitud pin kui seda iga kord sealt kalkulaatorist välja nokkida :)

hea on ka teada, et digiallkiri on sama kehtiv allkiri kui tavaline paberile antav, nii et kui tuleb tahtmine kellelegi mingi avaldus kirjutada, siis võib selle vabalt arvutis valmis kribada, digiallkirjastada ja meiliga teele panna, ning vastu võttev ettevõte/asutus ei saa kobiseda..

Babajagaa said...

Ma leian et pin-kalkulaator on turvalisem. See autentimine veel niipea ei kao, eks kunagi vb küll jah. Ma ei ole Id-kaardi vastane aga siiani pole minul endal tekkinud vältimatut vajadust endale see asjandus osta. Käsi ei tõuse seda raha välja andma asja eest mida mul vaja pole. Kui see vältimatu vajadus tekib, eks siis tuleb see samm astuda. Aga praegu küll mitte.

Anonymous said...

Ma olen üldiselt üsna IT teadlik inimene, aga no ID kaart ei ole küll siiani elektroonilist kasutust leidnud. Kunagi sai isegi lugeja ostetud, aga riiulile see jäigi. Pole vaja läinud.
Kui pead ka välispankadega asju ajama, siis igal pangal oma süsteem ja ei hõlbusta see ID kaart midagi - ainult rohkem kola lugeja näol vaja igale poole kaasa vedada.
Ja no ID pilet - see on ikka perverssus :S. Rakendus mis on loodud ID kaardi õigustamiseks mitte piletisüsteemi mugavamaks muutmiseks.

Sander said...

Ja no ID pilet - see on ikka perverssus :S. Rakendus mis on loodud ID kaardi õigustamiseks mitte piletisüsteemi mugavamaks muutmiseks.

no ma ei tea, ID-kaardi abil ma selle ostan ja kuna va kaarti isikutunnistusena nii ehk naa kaasas kannan, siis minuarust on ta üsna mugav..