Friday, April 06, 2007

Liiklustõprad


Ärge nüüd arvake, et mina olen eeskujulik liikleja. Kindlasti mitte. Aga on asju, mida mul ei tule pähegi teha ja enne nende kõrvalt nägemist pole tulnud selle pealegi et no näed ka nii võib, sa mimm oled jälle ajast maas ja ei käi trendiga kaasa.

Uus trend siis:

Jään mina seisma teises reas ülekäiguraja ees, et inimesed üle lasta. Minu tagant täristab mööda vastasuunavööndi kaudu auto, ja kohe nii elegantselt, et jalakäijad vältisid kepseldes nagu kitsed aasal auto alla jäämist. Ja seda juhtus 2 korda terve päeva jooksul. Mul tekkis küsimus et kas nendel veikestel värdidel oli tõesti nii kiire, et täristaks edasi oma sihtmärgi poole jalakäija kapotti kaunistamas. Kumbki neist ei tulnud nagu selle peale et ma seal teises reas seisan ikka nagu mingil põhjusel mitte ei viili küüsi ja ei loe raamatut. Et tead muffigi muud pole teha kui seisan siin keset teed ja tsillin.

Muidugi on tore kui mõned on nii ära tõusnud et jalakäija on nende jaoks nagu koer kes peab isegi jalakäijate rajal teed neile andma sest härrad on autoga. Tuut-tuut peateee peatee, mina tulen!!!

A võiks vahel nagu mõelda et nende härrade emad, vanaemad, õed, lapsed või kes iganes ikkagi vahel kasutavad jalakäijate ülekäigu teenuseid ja kas neile meeldiks oma lähedasi näha niimoodi mingi tõpra eest napikalt eemale hüppamas. Ega vist mitte. A võõraid võib ju proovile panna, vaatab kui kaugele see koer hüppab.
Noja eks mõned jalakäijad tahavad ka omast arust põnevust ellu tuua, et hüppan nüüd autojuhile tee peale ette testime tema reageerimiskiirust. Igati üllas ettevõtmine, kuigi vahel võiks mõelda, et juhul kui roolikeeraja on nati aeglase reageerimisega (mis iganes põhjusel, unine, pea valutab, väsinud jms), et siis on pigem jalakäija see, kes postriks saab.
Eraldi tahaks ära mainida talvel tumedas riides teele hüppavaid tonte, kes ei arvesta, et teeolud on siuksed, et suht napikalt saab pidama enne otsasõitu ja siis vahivad sind nii põlastava näoga et krdi mõrvar rsk. Ise istud autoroolis silmad punnis, higipärl otsaees pärlendamas, süda kurgus tagumas ja ilge tahtmine tondile midagi öelda veel suurem tahtmine toppida ta üleni täis helkureid nagu vene jõulupuu. Mul oli sügav tahtmine teha järgmine projekt talvel: Igale tondile päris oma helkur külge. Et ostan mingi posu helkureid, kui tonti näen siis ronin autost välja ja märgistan helkuriga ära. Tondid jätavad arvestamata selle, et talvel on meie jalakäijate rajad väga halvasti valgustatud, et lihtsalt ei ole näha inimest kes kavatseb teele astuda, punnita silmad kasvõi peast välja, eriti kui inimene on tumedas riides. Et ei autojuhid ei varitse ülekäiguradade juures hõbeniit suu nurgas rippumas ja mõrvarihelk silmis et vajutada ohvri teeleastumisel gaas irvitades põhja.

4 comments:

Anonymous said...

Ju nad on siis liiga palju Carmageddonit mänginud oma lapsepõlves. See "armas" mänguke ajas mõned tsensorid ikka nii tigedaks, et jalakäikad asendati UK ja Austraalia versioonides zombide ja robotitega. Arusaadavalt levis internetis vidin, millega nende õnnetute riikide koganikud "normaalsed" jalakäijad tagasi said.

http://www.2flashgames.com/f/f-414.htm
http://en.wikipedia.org/wiki/Carmageddon
http://wasted.polygonized.com/

FunManager said...

Veikeste värdidega lugu siuke, et nemad eile õhtul vaatsid vanaisa fotoalbumit, kus oli sinine GAZ-21. See põdraga. Ja Eestis käib terve hulk mitut masti põtru päeva jooksul üle igasuguste radade, vöötrada on kindlaim shot.

Ma olen Sinuga igati nõus, ma täheldasin just ükspäev sama, mida Sina, aga jalakäijana, seega mingi trend ikka.

Kui autoga sõidan, siis on jälle revenge day - jalakäijad hüppavad täiesti suvalistest kohtadest teele ette, nii et kahe jalaga peab pidurile hüppama ja siis kusagile tee serva manööverdama, shokist toibuma ja tatiribasid klaasilt pühkima.

Nu ei oska kohe päeva valida :S

Sipsik said...

Vahel tundub, et jalakäijat üle tee lastes teed talle karuteene...
Ehk siis kokkuvõttes sead tema elu ohtu kui ta usaldavalt üle tee kipub minema.
Tundub jah et paljud kaasjuhid arvavad et tibil tekkis isu küüsi viilida, mis ta seal ikka peatub.
Tõprakari.

Anonymous said...

ma olen 2 talve juba seda helkuriprojekti mõelnud - teeme ära? minu puhul on laiskuse taha pidama jäänud...